۱۳۸۷ دی ۹, دوشنبه

وکيل مدافع شاه سلطان حسين با قمپز راديکاليسم!

[کیهان 9 دی 1387]
(خبر ويژه)
عبدالله نوری نامزد طیف افراطی با انتقاد از اینکه «اصلاح طلبان و اصولگرایان در مورد اختیارات ریاست جمهوری وارد چالش با حاکمیت نمی شوند» گفت: اصلاح ساختار در اینجا مطرح می شود اما هرکس که این حرف را اعلام کند می گویند از منافقین و سلطنت طلب ها خط میگیرد در حالی که این اصل خط امام است»!
وی که با طیفی از عناصر افراطی ملاقات می کرد، درباره اظهارات متناقضش مبنی بر اینکه «چالش با حاکمیت یعنی خط امام»! توضیح روشنی نداد اما ادعا کرد از ابتدا هم با ولایت مطلقه فقیه مخالف بوده است. نوری درباره خاتمی هم گفت: ایشان گاهی در سخنرانی ها نشان می دهد که متفاوت است و گاهی هم نشان می دهد که نه، تفاوتی نکرده است.
نوری همچنین گفته است: من به خاتمی گفتم اگر قصد دارید در انتخابات بیایید باید متفاوت از گذشته بیایید. کمی متفاوت. به نظر من اگر خاتمی متفاوت بیاید، مناسب ترین گزینه است. من یک سری موارد را یادداشت کرده و بند بند به آقای خاتمی گفتم. گفتم اگر غیر از این بیایید آسیب خواهید داد.
وی با دفاع تلویحی از شاه سلطان حسین صفوی که به خاطر ضعف و بی کفایتی کشور را تسلیم افغان های مهاجم کرده بود، گفت: « به نظر می رسد پادشاه وقت صفویه چاره را در آن دید که قدرت خود را فدای کشور نکند. او می دانست که سرنگون خواهد شد. پس از این رو بهتر آن دید که کنار برود و بدین ترتیب ایران و شهرها و میراث فرهنگی و تاریخی حفظ شود(!) به همین دلیل امروز هم برای من روشن نیست که آیا می توان به راحتی کسی را در ایران مسئول فروپاشی سلسله صفویه نامید».
دعوت به چالش با جمهوری اسلامی در داخل همزمان با توجیه وادادگی و تسلیم کشور به دشمنان خارجی، توصیه متناقضی است که صرفاً با الگوهای پیشنهادی جریان های اپوزیسیون ورشکسته و وابسته جور درمی آید و معلوم نیست آقای نوری که از متهم شدن به هم آهنگی و خط گرفتن از منافقین و سلطنت طلب ها نگران و گریزان است، چرا در عمل به نسخه پیچی های امثال این جریان ها تن می دهد.
گفتنی است برخی جریان های گروهکی افراطی با متهم کردن آقای خاتمی به ضعف و سستی، از نوری به عنوان گزینه مطلوب خود یاد کرده اند که ان شاءالله این هم تصادفی بوده و ربطی به رویکرد مثبت وی نسبت به شاه سلطان حسین صفوی ندارد. برخی از این گروهک ها از نوری و طیف حامی وی برای فشار به خاتمی در راستای رادیکالیزه کردن فضای سیاسی استفاده می کنند