۱۳۸۷ دی ۴, چهارشنبه

اظهارات يك عضو سابق طيف علامه تحكيم درباره ارتباط اين طيف با بيگانگان

خبرگزاري فارس: يك عضو سابق طيف غيرقانوني علامه دفتر تحكيم وحدت توضيحاتي را در خصوص ارتباطات اعضاي اين طيف با بيگانگان و رسانه‌هاي معاند نظام افشا كرد.

[فارس 4 دی 1387]

مهدي اميريان دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز كه به دليل اختلاف فكري با اعضاي طيف غيرقانوني علامه از اين انجمن كنار گذاشته شده است، در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس اظهار داشت: من در خردادماه سال 1386 عضو اصلي انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پرشكي دانشگاه شيراز شدم و در ارديبهشت 87 به عنوان دبير شوراي مركزي دانشگاه علوم پزشكي برگزيده شدم.

وي با بيان اينكه به تبع مسئوليتي كه پذيرفتم، اشراف بيشتري به مجموعه و اقداماتي كه اعضاي آن انجام مي‌دهند، پيدا كردم، تصريح كرد: من در فعاليت‌هاي اعضاي اين طيف، حسن‌نيت نمي‌ديدم و بلكه شاهد اين بودم كه چگونه تعداد محدودي كه خود را پدرخوانده اين تشكل مي‌دانستند و هيچ پشتوانه دانشجويي نداشتند، حتي موقعي كه هيچ سمتي هم در اين شورا نداشتند، مواضع خود را به ما تحميل مي‌كردند و هيچ اعتنايي هم به نظر اعضاي شوراي مركزي دانشكده‌ها نداشتند.

دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اشاره به اينكه وقتي در جلسات مي‌خواستم انتقاداتي را كه دانشجويان نسبت به عدم رعايت مرامنامه و اساسنامه به من منتقل مي‌كردند را در جلسه شوراي مركزي مطرح كنم، اجازه اين كار را نمي‌دادند، افزود: اما يكي از انتقادات اصلي كه از سوي دانشجويان و بنده به برخي اعضا وجود داشت، ارتباط بي‌حد و مرز اينها با سايت‌هاي بيگانه و اپوزيسيون بود.

اميريان افزود: براي من بسيار تعجب برانگيز بود كه برخي از اين افراد ياد شده، حيات سياسي خود را در ارتباط با رسانه‌هاي بيگانه مي‌ديدند و وقتي كه در جلسه بحث پيش مي‌آمد كه مصوبه‌اي براي عدم مصاحبه و خبررساني و دادن بيانيه‌ها به اين رسانه‌ها تصويب كنيم، برآشفته مي‌شدند.

وي تصريح كرد: براي من هميشه اين سوال وجود داشت كه چرا هنگامي كه در طول 5-6 ماه، هفت يا هشت نفر به كميته انضباطي احضار مي‌شوند هيچ خبر خاصي منتشر نمي‌شود، اما به محض اينكه يك نفر خاص احضار مي‌شود، 26 سايت اپوزيسيون همراه با يكديگر و در مدت كمتر از يك نصف روز خبر آن را به صورت هماهنگ مخابره كرده و فضاسازي مي‌كنند.

دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اشاره به اينكه متأسفانه در تشكل‌هاي اينچنيني، هر كسي كه راديكال‌تر و تندروتر است، از آنجا كه صورت ظاهري اقداماتش اين را نشان مي‌دهد كه شجاع است، ليدر مي‌شود و هر كاري كه دلش خواست مي‌كند، افزود:‌ من و اكثر دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي شيراز همواره نسبت به ارتباط اين افراد عضو طيف علامه با رسانه‌ها و سايت‌هاي خارجي كه متأسفانه حتي در موقعي با گروهك پژاك و تلويزيون منافقين نيز ارتباط برقرار شد، اعتراض داشتيم، چرا كه اين ارتباطات حتي اگر ناآگاهانه هم باشد، درست نيست؛ ضمن اينكه نحوه ارتباط آنها اين شك را برمي‌انگيزد كه آگاهانه بوده باشد.

اميريان در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه اين افراد اينگونه به دانشجويان مي‌گفتند كه بنده به خاطر مصاحبه با يكي از خبرگزاري‌هاي داخلي و تخلف تشكيلاتي كنار گذاشته شده‌ام، در تشريح علت اين مصاحبه خود گفت: پس از اينكه خبر احضار ما به دادگاه را صداي آمريكا مخابره كرد و قصد داشت از آن در جهت منافع خود بهره‌برداري كند، من با يكي از خبرگزاري‌ها مصاحبه كرده و گفتم درست است كه ما به دادگاه احضار شديم و انتقاداتي در اين خصوص داريم اما اين دليلي نمي‌شود كه اجازه سوءاستفاده به رسانه‌ها و گروه‌هاي معلوم‌الحال بدهيم؛ ضمن اينكه من حتي به عنوان يك فعال دانشجويي مصاحبه كردم، نه دبير انجمن.

وي افزود: اين مصاحبه بر عليه صداي آمريكا آنقدر براي آقايان گران تمام شد كه وقتي من عازم عمره بودم، اين افراد در ساعت 14 خودشان را به فرودگاه رساندند كه اي واي چرا اين كار را كردي؟ در حالي كه مصاحبه ساعت 13 روي تلكس خبرگزاري ياد شده رفته بود، يعني اين خبر آنقدر براي آنها مهم بود كه در عرض يك ساعت سريع خود را به فرودگاه رسانده و داد و بيداد كردند.

دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم‌پزشكي شيراز در پايان سخنان خود با اشاره به سوءاستفاده طيف غيرقانوني علامه از مشكلات صنفي دانشجويان براي مقاصد سياسي‌ خود، افزود: موارد بسيار زيادي از اين ارتباطات و سوءاستفاده‌ها وجود دارد كه در صورت نياز آنها را نيز بيان خواهم كرد.

به گزارش فارس، انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي كه اينگونه افراد معلوم‌الحال در آن نفوذ كرده‌اند، از معدود دانشگاه‌هايي است كه طيف غيرقانوني علامه همچنان در آن فعال است، اين در حالي است كه همانگونه كه اميريان نيز گفت، اين طيف از عقبه دانشجويي برخوردار نبوده و اصولا وقعي به مطالبات دانشجويان نمي‌نهد و تنها به دنبال كسب منافع سياسي از طريق ابزار قراردادن دانشجو و دانشگاه است.

بر اساس اين گزارش، اين طيف افراطي و غيرقانوني حمايت از استكبار آمريكا و صدور بيانيه بهار بغداد در حمايت از حمله آمريكا به عراق و سپس ايران و همچنين حمايت از گروه‌هاي تروريستي را در كارنامه خود ثبت شده دارد و وابستگي آنها به كاخ‌سفيد و مؤسسات ضدايراني زير نظر دولت آمريكا محرز است.

علي افشاري و اكبر عطري كه در كنگره آمريكاحاضر شده و عليه ملت و نظام ايران سخن گفتند، از سردمداران سابق اين طيف هستند كه همچنان بسياري از خط‌دهي‌هاي اين طيف از سوي آنان انجام مي‌شود.