۱۳۸۷ دی ۱۶, دوشنبه

پیشنهاد محسن رضایی به سوریه برای تحرک نظامی در جولان

[خبرآنلاین 16 دی 1387]

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تحرک نظامی سوریه در جولان منجر به خاتمه حملات اسرائیل به غزه می شود.
به گزارش خبر آنلاین محسن رضایی شب گذشته در مراسم وداع با 5 شهید گمنام دفاع مقدس در مشهد گفت: یکی از راه های مقابله با اسرائیل در جنایات غره تحرک نظامی سوریه در بلندی های جولان است و این اتفاق سبب می شود تا تمرکز رژیم صیهونیستی در حمله به غره از بین رفته و حملات آنان ظرف مدت 48 ساعت قطع می شود.
محسن رضایی با بیان اینکه جولان یکی از استان های سوریه است که 50 سال در تصرف اسرائیل می باشد افزود: حتی برای توقف جنایات غزه نیازی به حمله نظامی نیست و تجمع نیروهای لشکر سوریه باعث بر هم خوردن تمرکز ارتش رژیم صیهونیستی می شود و آنان ظرف 48 ساعت حمات خود را قطع می کنند چرا که باید برای جنگ از شمال به جنوب فلسطین تغییر مکانی دهند و این مسئله برایشان در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.
وی راه دیگر مقابله با این حملات را ادامه گرفتن اسیر از نظامیان متجاوز عنوان کرد و گفت: از زمان آغاز حملات زمینی کمتر از 16 ساعت می گذرد و در این مدت 3 نظامی اسرائیل توسط حماس اسیر شده اند و اگر این تعداد به 20 اسیر برسد اسرائیل با فضاحت عقب نشینی خواهد کرد چرا که جبهه باطل در این خصوص به شدت آسیب پذیر است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه مقابله موشکی حماس را نیز در در توقف حملات ارتش رژیم صیهونیستی موثر دانست و اذعان کرد: این حملات باعث بی آبرویی اسرائیل تا دندان مسلح می شود که با آن همه تجهیزات نمی تواند ار اصابت موشک های حماس به مراکز نظامی و پادگان های خود جلوگیری کند.
وی افزود: بی شک غزه کربلا و امروز عاشورای آنان است، ملت فلسطین در برابر یزیدیان زمان ایستاده اند و در این شرایط وظیفه هر مسلمانی است که به یاری آنان بشتابد.
وی با اشاره به شرایط غزه و قرار گرفتن این باریکه در میان دریا و سرزمین های اشغالی اذعان داشت: تنها محل قابل تردد از غزه گذرگاه رفح در مرز مصر و جای تعجب دارد که سران مصر نه تنها این گذرگاه را نمی گشایند که در کنار اسرائیل نیز ایستاده اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برای اولین بار است که یک کشور اسلامی در جنایت علیه مردم بی دفاع فلسطین در کنار اسرائیل قرار می گیرد و تاکنون سابقه همکاری با اسرائیل از سوی کشورهای عربی را شاهد نبوده ایم و آنها در دفعات قبل تنها در برابر این جنایات سکوت می کردند نه همکاری.
وی با اشاره به دلیل این حملات گفت: رژیم صیهونیستی نمی خواهد انتخابات دوباره در فلسطین برگزار شود و خواهان تمدید مدت ریاست ابومازن است تا چند قرارداد دیگر را با او امضاء نماید اما حماس به خوبی این نکته را دریافته که این اتفاق باعث می شود چیزی از فلسطین باقی نماند و به همین دلیل مقاومت می کند.