۱۳۸۸ تیر ۱, دوشنبه

دیروز خس و خاشاک، امروز مگس

[تابناک، 1 تیر 1388]
"مگس‏ها بانک های شیراز را تخریب کردند"
وي گفت: انقلاب اسلامي بزرگتر از آن است که با اينگونه حرکتهاي مگس ها، در کارش تزلزل ايجاد شود.
" محمدرضا رضا زاده " استاندار فارس از حمله به 44 شعبه بانكي و 16 مغازه در جريان اغتشاشات پس از اعلام نتايج دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در شهر شيراز مركز اين استان جنوبي ايران خبر داد.

به گزارش مهر، رضازاده در مراسم معارفه "ولي الله محمودي نژاد " به عنوان مديركل جديد تبليغات اسلامي استان فارس گفت: ايجاد هيجانات و برانگيختن احساسات در روزهاي پس از انتخابات باعث شد که در جمع معترضين، معانداني فرصت طلب نيز حضور بيابند که در پي آن در شهر شيراز 44 مورد آسيب به شعب بانکها، 16مورد خسارت به مغازه ها و چهار مورد نيز ايجاد آسيب به ساختمانهاي دولتي انجام شود.

وي توضيح بيشتري در آشوبهاي هفته گذشته در شهر شيراز نداد اما دلايل عده اي که در سلامت انتخابات تشکيک کرده اند، را فاقد منطق خواند.

رضازاده گفت: عده اي قطع شدن پيامکهاي تلفن همراه را دليل بر تشکيک در سلامت انتخابات مي دانند و اگر اين دليل را پذيرفته بدانيم يعني تمام انتخاباتي که در سالهاي گذشته پيش از اختراع تلفن همراه و پيامک در کشور برگزار شده بود نيز ناسالم است.

وي با بيان اينکه اين دلايل به هيچ عنوان منطقي و قابل قبول نيست، افزود: انتخابات اين دوره با مشارکت گسترده مردم برگزار شد که در نظام جمهوري اسلامي پس از همه پرسي بي نظير بوده است و در استان فارس نيز اين مشارکت بيش از ميانگين کشوري يعني 89 درصد ارزيابي شد.

استاندار فارس تاکيد کرد: علاوه بر آنكه رئيس جمهور منتخب مردم در استان فارس بالاترين آراء را به خود اختصاص داد رقيب انتخاباتي وي نيز آراي زيادي داشت و در برخي از صندوقها راي ايشان بيشتر از رئيس جمهور منتخب بود.

رضا زاده با اشاره به اينکه آراي نامزدها در شعب و صندوقهاي مختلف بسيار متفاوت است، تصريح کرد: اين موضوع طبيعي بوده که وقتي پيش از برگزاري انتخابات هجمه وسيعي از سوي دشمنان نسبت به سلامت انتخابات صورت گيرد 13ميليون نفري که به يک کانديدا راي دادند بعد از ناکامي نامزد خود نسبت به نتايج انتخابات با پيشينه قبلي که براي آنها درست شده بود معترض باشند.

وي با بيان اينکه در اين ميان ، شفاف سازي و توضيحات دست اندرکاران انتخابات براي از بين بردن تشکيکها و ابهامات ضروري بود، گفت: در اين مدت توضيحات لازم هم براي مردم و هم طرفداران نامزدهاي مختلف ارائه شد و برخي از آنها نيز تاحدودي متوجه موضوع شدند اما برخيها همچنان تابع احساسات غالب برجو شده و بر اثر هيجاناتي که در اين فضا داشتند مبادرت به انجام اقداماتي نادرست کردند.

استاندار فارس با اشاره به اينکه از زمان تاييد صلاحيتهاي کانديداها تا زمان شمارش آرا و سه روز بعد از اعلام نتايج، از سوي ستادها و احزاب هيچگونه شکايتي در استان واصل نشد، افزود: دليل عدم شکايت نيز اين است که نمايندگان نامزدها و احزاب خود حين راي گيري حضور داشته و بر شمارش آرا و تمامي امور راي گيري نظارت داشته اند و نکته قابل اعتراضي را طي اين مدت مشاهده نکردند.

وي با بيان اينکه جاي تاسف است کساني که سالها از جامعه مدني و و تبعيت از قوانين دم مي زنند امروز امور خود را از اين طريق پيگيري نمي کنند، عنوان کرد: جاي تعجب است از يک سوي بيانيه منتشر مي شود که اعتراضات را در چارچوب قانون اساسي دنبال مي کنيم اما از سويي ديگر در همان بيانه اعلام مي شود که شوراي نگهبان قابل قبول نيست.

استاندار فارس با طرح اين سئوال که" آيا تبعيت از قانون و ايجاد جامعه مدني به معناي اينگونه رفتارهاي خشونت آميز و تخريب اموال عمومي بود؟"، از كساني كه در اعتراضات شركت كرده و دست به اغتشاش زده اند، به عنوان "مگس" ياد كرد.

وي گفت: انقلاب اسلامي بزرگتر از آن است که با اينگونه حرکتهاي مگس ها، در کارش تزلزل ايجاد شود.

استاندار فارس در ادامه سخنانش به تشريح اهميت سازمان تبليغات اسلامي به عنوان يك نهاد انقلابي پرداخت و با اشاره به موقعيت جغرافيايي و قومي استان فارس گفت: اين استان از هر قوم، سليقه، مذهب و بينشي در خود جا داده است از اين رو سازمان تبليغات اسلامي در کار خود مسئوليت سنگيني دارد که بايد به آن عمل کند