۱۳۸۷ دی ۱, یکشنبه

تهنیت بهخاطر سرافرازی مقاومت در چهارمین حكم تاریخی دادگاه عدالت

مسعود رجوی ـ 28آذر 1387
مسعود رجوي - رهبر مقاومت ايران
چهارمین پتك بزرگ بیداری بر وجدانهای فروخفته تجاری و بر نامگذاری فرسوده ارتجاعی و استعماری فرود آمد. لیست ننگآلود اتحادیه اروپا علیه مجاهدان آزادیستان را «پاره پاره» و آخوندهای شرزه را واقعاً «بیچاره» كرد.
بر مریم و بر اشرف پایدار، بر شورای ملی مقاومت و بر مجاهدین، بر دانشجویان و هموطنان بپاخاسته در داخل و خارج میهن اشغال شده، و بهویژه برقاصدان متحصن اشرف، گرامی باد.

××××××××

یك حقوقدان برجسته بهنماینده وزیران مربوطه گفت: اكنون تنها راهحل براى شما در لیست گذاشتن همین دادگاه است! و من اضافه میكنم: لیستگذاری مجاهدین فایده ندارد، یكباره حق و عدالت و قانون را در لیست خود بگذارید و خود را خلاص كنید! مگر میتوان مقاومت برحق یك ملت اسیر و تحت ستم را با رود خروشان خون شهیدانش در لیست گذاشت؟ مگر میتوان آفتاب تابان آزادی یك خلق محروم و سركوب شده را در محاق فرو برد؟
میخواهند نور خدا و درخشش مقاومت برحق مردم ایران را با دهانها و برچسبهای آلوده، خاموش كنند، اما اراده خدا و سنت تاریخ و تكامل، بر تداوم و پیروزمندی آن تعلق گرفته است. سناتورها و شهرداران و نمایندگان مردم فرانسه، نمایندگان مردم اردن و پارلمان اروپا، حقوقدانان و قضات شرافتمند و بیطرف در همهجا، بههمین حقیقت گواهی میدهند.

××××××××

اما «وزیران» طرف معامله رژیم خونریز آخوندی، میخواستند با یك سفسطه مبتذل حقوقی از اجرای سومین حكم دادگاه هم طفره بروند و اجرای آنرا مانند دو سال گذشته بهتأخیر بیندازند. با چنین نیتی بود كه دو هفته پیش، در روز 14آذر، چند ساعت پس از صدور حكم سوم، با قید فوریت و سرعت از دادگاه درخواست تفسیر رأی بهعمل آوردند. هدف این بود كه با القای شبهه و شكاف در حكم، لازمالاجرا بودن آن را، دستكم تا انقضای مهلت استیناف یا تا پایان كامل این مرحله، بهتأخیر بیندازند. ولی دادگاه بعد از رسیدگی و دریافت دلایل طرفین، در چهارمین حكم خود كه ساعتی پیش منتشر شد، این درخواست را مردود شناخت و آن را «بهوضوح غیر قابل قبول» اعلام كرد.

××××××××

چهارمین حكم دادگاه عدالت اروپا دقیقاً در فردای روزی صادر شده كه شورای وزیران اتحادیه اروپا «موضع مشترك» معمول خود درباره اقدامهاى محدودكننده علیه تروریسم را كه هر 6ماه یكبار منتشر میشود و فاقد الزام حقوقی است، بهتاریخ 16دسامبر 2008 (26آذر 1387) بهروز كرده است. اما براى فریب و وقتكشی در مورد مجاهدین، بهعمد از انتشار لیست جدید خودداری ورزیده است. در حقیقت بهجای انتشار لیست جامع 6ماهه كه در آن معلوم میشود از حكم دادگاه در مورد سازمان مجاهدین خلق ایران تبعیت كرده یا نكرده است، بهاعلام چند اسم جدید از كشورهای دیگر اكتفا كرده و بهاین یادآوری بسنده كرده است كه اسامی جدید بهلیست قبلی افزوده میشود. بهاین ترتیب براى اینكه برجسته نشود كه نام سازمان مجاهدین خلق ایران در لیست هست یا نیست، سر در برف كرده است! اما چهارمین حكم دادگاه عدالت اروپا این ترفند را هم در هم شكسته و بهآن پاسخی دندانشكن داده است: بازیّ چرخ بشكندش بیضه دركلاهزیرا كه عرض شعبده، با اهل راز كرد


××××××××


شعبدهبازی «تجار نامحترم» نفت و خون، كه در بند و بستهای میلیاردی با فعالترین حامی تروریسم در جهان، نام پیشگامان آزادی و یك جنبش «آنتی تروریست» را در لیست سیاه خود وارد كرده بودند، از روز اول بنیادی جز مكر و حقه نداشت. هر گاه كه پای قانون و حداقل حساب و كتاب بهمیان میآمد، خفت و شكست براى همكاسههای آخوندها و پیروزی براى مجاهدان راه آزادی «محتوم» بود.
همچنان كه در فردای نامگذاری تروریستی، از 7سال پیش گفته بودیم «وقتی حقارت و تجارت سكان سیاست را به‌دست می‌گیرند جز خیانت به‌تمامی آرمانها و اصول حقوق‌بشر، انتظار دیگری نباید داشت. طبق توافقها و مصوبات سران سهگانه رژیم… «سرمایهگذاری خارجی و سیاست خارجی دو روی یك سكه و این هر دو اهرم امنیت ملی» رژیم آخوندهاست و ”از آن‌جا كه اروپا در شرایط بد اقتصادی است… از طریق این اهرم می‌توان منافقین را در اروپا كنار زد“. این چنین است كه رزمندگان آزادی، به‌رغم یكصدوبیست هزار شهادت و اعدام سیاسی و قتلعام زندانیانشان، در برابر فاشیسم مذهبی بر‌چسب تروریستی می‌خورند» (13اردیبهشت1381).


××××××××

در این پایداری و كارزار شگفت 7ساله كه رئیسجمهور برگزیده مقاومت آن را هدایت كرده است، هر زمان كه پرتوی از قانون و انصاف و بیطرفی تابیده، بهلحاظ حقوقی نیز همه چیز روشن و عاری از ابهام گردیده است. چهارمین حكم دادگاه عدالت اروپا از این بابت نمونه آموزندهیی است.
دادگاه تصریح میكند: «تصمیم مورّخ 15ژوئیه 2008 (شورای وزیران) را تا آنجا كه بهسازمان مجاهدین خلق ایران بر میگردد، لغو كرده است»، اما «شورای وزیران میخواهد از دادگاه این تأیید را بهدست آورد كه حكم اصلی پس از انقضای مهلت استیناف یا پس از رد شدن استیناف، ترتیب اثر پیدا میكند».
دادگاه خاطرنشان میكند: «از نظر سازمان مجاهدین خلق ایران تقاضای تفسیر از سوی شورای وزیران غیرقابل قبول و بیپایه است و باید رد شود و بهشورای وزیران دستور داده شود هزینهها را بپردازد».
دادگاه با ذكر مواد قانون دادرسی و رویههای قضایی بهدقت استدلال میكند كه تصمیم شورای وزیران در 15ژوئیه 2008 علیه مجاهدین «یك اقدام بهروشنی غیر قابل قبول» بوده و «دادگاه اطلاعات كافی از مدارك موجود در پرونده، در اختیار دارد» و بر اساس همین اطلاعات و مدارك، حكم بهلغو تصمیم شورای وزیران داده است، بنابراین «درخواست تفسیر حكم مزبور باید بهروشنی غیر قابل قبول تشخیص داده شده و رد شود».


××××××××

بهمقامهاى ذیربط فرانسوی اندرز میدهم كه از معامله ننگین و بازی كثیفی كه از 17ژوئن 2003 آغاز شده دست بشویند و بیش از این خود را ملعبه فاشیسم دینی نكنند.
باوركنید كه مقاومت ایران و سازمان مجاهدین خلق ایران هرگز و هیچگاه و در هیچ شرایطی و بههیچ قیمتی و تحت هیچ فشاری از حق آزادی و حاكمیت مردم ایران، از حق مقاومت در برابر دیكتاتوری و فاشیسم و از حقوق قانونی خود دست برنمیدارند.
پروندهسازی و لیستگذاری و كارزار افترا و اهریمنسازی دیگر اثر ندارد! مردم ایران در انتظار معذرتخواهی هستند. موج اعتراض علیه سیاست مماشات و سرمایهگذاری روی رژیم فرتوت ولایتفقیه با فراخوانهای بیش از 2هزار پارلمانتر اروپایی و اكثریتهای پارلمانی بالا گرفته است. همین سیاست است كه بهملایان خونآشام فرصت میدهد بهسركوب وحشیانه مردم ایران و اعدامهای روزمره مبادرت كنند، از صدور تروریسم بهعراق و افغانستان و دیگر كشورهای خاورمیانه دست برندارند، بر سلاح اتمی پای بفشارند و برد موشكها و دامنه بستههای انفجاری خود را به اروپا برسانند.
دیروز 100سناتور فرانسه بهحقانیت راهحل تغییر دموكراتیك در ایران كه از سوی مریم رجوی ارائه شده است گواهی دادند و بر ضرورت لغو برچسب تروریستی پای فشردند.
استفانو منیكاچی، حقوقدان و نماینده سابق ایتالیا گفته است: «ما باید هویت اشرف و ساكنان آن را بهجهان معرفی كنیم و بهاین مقاومت یاری برسانیم، چرا كه پاسخ به مشكلات خاورمیانه، همین مقاومت است».

××××××××

دانشجویان و جوانان دلیر ایران با خروش «مرگ بر دیكتاتور» خامنهای و احمدینژاد و خاتمی و رفسنجانی را هدف قرار داده و برپاخاستهاند. ایرانیان در سراسر جهان عزم جزم ملی براى سرنگونی تمامیت استبداد مذهبی را فریاد میكنند.
همبستگی پیشرفتها در عرصههای مختلف حقوقی و سیاسی و اجتماعی، تعادل جدیدی را در رویارویی تاریخی مردم و مقاومت ایران با فاشیسم مذهبی رقم میزند و ضرورت آمادهباش سیاسی و تشدید پیكار آزادی را برجستهتر میكند.

رود خروشان خون شهیداندر پرتو مهر تابان مقاومت و آزادی ایرانضامن پیروزی محتوم خلق ماستمسعود رجوی28آذر 1387