۱۳۸۸ تیر ۵, جمعه

نامه سرگشاده جمعی از خانواده های فعالان سیاسی دربند خطاب به مراجع تقلید

[امروز، 5 تیر 1388]
جمعی از خانواده های فعالان سیاسی دربند در نامه سرگشاده ای خطاب به مراجع تقلید ، خواستار رایزنی آنها برای آزادی این چهره ها شدند. در این نامه امده است:
حضور گرانقدر علماي اعلام و مراجع عظام دامت عزهم العالي
بسم الله الرحمن الرحيم
لايحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و كان الله سميعا بصيرا (سوره نساء آيه 148)
با سلام و احترام
علماي اسلام به داد اسلام برسيد
همانگونه كه مستحضريد، بلافاصله پس از پايان انتخابات پرشور رياست جمهوري دهم تعداد زيادي از بهترين فرزندان و ياران امام و انقلاب كه سوابق درخشاني از نقش آفريني در عرصه هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اجتماعي، علمي و نيز حضور مؤثر در دفاع مقدس و كسب افتخار جانبازي را در كارنامه خود دارند، به شكل تهاجمي و توهين آميز و غيرقانوني در منزل خود يا بستگان، محل كار و يا در خيابان بازداشت شدند. جرم اين عزيزان ايجاد شور و نشاط انتخاباتي از طريق فعاليت در ستادهاي انتخاباتي كانديداي تاييد شده توسط شوراي نگهبان مي باشد. نقش اثرگذار تك تك آنان در به صحنه كشاندن آحاد مردم، براي تعيين سرنوشت سياسي كشورشان، ايجاد مشاركت حداكثري و مشروعيت بخشيدن به نظام جمهوري اسلامي است.
ما جمعي از خانواده هاي زندانيان سياسي كه از وضعيت عزيزانمان در بي خبري محض به سر مي بريم، نسبت به صحت و سلامت آنان و رعايت حقوق قانوني شان توسط هرمقام مسئول يا غيرمسئولي كه آنان را در بازداشت نگاه داشته است، شديدا نگرانيم و بويژه اخباري مبتني بر فشار بر روي آنان براي گرفتن اعترافاتي مطابق ميل آقايان و در جهت اثبات سناريوهاي از قبل تدارك ديده شده كوردلان سست ايمان، دل مادران و پدران و همسران و فرزندان آنان را به درد مي آورد.
اينك ما در برابر فرزندانمان قرار گرفته ايم با سوالاتي كه اين روزها برايشان مطرح است: مگر انقلاب شما در سي سال پيش، براي مبارزه با ظلم و جور و آزادي زندانيان بي گناه از بند نبود؟ پس زنداني شدن فرزندان انقلاب كه كوچكترين تخطي از قانون نداشته و جرم بزرگشان افزايش مشاركت مردم و مشروعيت بخشيدن به نظام و حراست از دستاوردهاي ارزشمند انقلاب اسلامي است، به دست كساني كه بايد مجري قانون باشند چه حكمي دارد؟ مگر شما براي آزادي بيان و انديشه و قلم بر ضد رژيم پهلوي نشوريديد و قانون اساسي را فصل الخطاب عمل مسئولين قرار نداديد؟ پس چرا فرزندان ايران و خواهران و برادران ما در خيابان ها، دانشگاهها، خوابگاهها و ديگر جاها در معرض هجمه و بي حرمتي و ضرب و شتم و حتي كشتار قرار مي گيرند؟ و پاسخگوي اين خون هاي به ناحق ريخته چه كسي است ؟
جمعي از ما خانواده هاي زندانيان سياسي و معترضين به اين بازداشت هاي غيرقانوني و فله اي كه هر روز در سراسركشور ادامه دارد و امكان ملاقات و هيچ گونه ارتباط و تماسي با آنان توسط خانواده ها و حتي وكلايشان نيست به همراه تعدادي از خانواده هاي معظم شهداء هفته گذشته به قم آمديم تا با حضور در محضر شما بزرگواران با تظلم خواهي حضوري، شكوائيه خود را از باب حجت شرعي و انجام وظيفه و تكليف اطلاع رساني تقديم كنيم كه توفيق بهره مندي از محضر همه بزرگواران نصيبمان نشد، اما نامه دادخواهي مان به محضر بزرگان و علماي اعلام تقديم شد. پس از سفر كوتاه ما به آن شهر مقدس دروغ پراكنان، شايعه بي احترامي از جانب دفاتر مراجع عظام و برخورد توهين آميز با خانواده شهداء و حتي دستگيري كساني را در خبرگزاري هاي دولتي مطرح كردند كه در جمع ما نبودند و ما انتظار تكذيب اين اخبار كذب و سوگيرانه را داشتيم كه فقط توسط خود ما اطلاع رساني شد.
اينك بار ديگر خدمت حضرات آيات عظام اعلام مي داريم :همسران و فرزندان و برادران و پدران در بند ما بعضي افتخار زنداني بودن در رژيم طاغوت را داشته اند و برخي توفيق دفاع از مرزهاي ايران عزيز را در جنگ تحميلي و تعدادي همكاري در تسخير لانه جاسوسي آمريكا را در سابقه فعاليت هايشان دارند و همگي از فرزندان انقلاب و خدمتگزاران صديق اسلام و جمهوري اسلامي هستند و هتك حرمت از آنان هتك ايران عزيز و تاريخ ارجمند اين انقلاب شكوهمند است و نسبت دادن ادعاهاي موهوم كه زاييده ذهن بيمار كساني است كه به تعبير آيات نوراني قرآن، در دلشان مرضي است كه خداوند آن را افزايش مي دهد به اين پاك ترين و دلسوزترين فرزندان وطنمان ايران عزيز، خود توطئه شومي است كه دشمنان ايران و اسلام تدارك ديده اند.
امروز انتظار ما از علماي بيداردل و آگاه و مستقل اين است كه نسبت به اين حوادث و فجايعي كه به نام دين بر كشورمان مي رود واكنش نشان دهند و بيش از اين اجازه ندهند دين خدا ابزار افزايش قدرت دنيامداران قرار گيرد و نگذارند خداي ناكرده باور فرزندان مسلمان ما دستخوش لرزش و سستي قرار گيرد كه در اين صورت همه فرصت ها براي پيوند عميق نسل جوان با معنويت و دينداري و اخلاق مداري از بين خواهد رفت و همه ما به ميزان سستي در جلوگيري از اين وضعيت در پيشگاه خداوند متعال مسئوليم .
درايام و ليالي مباركه رجبيه همه ما با زبان روزه براي اعتلاي اسلام و رفع شر از جامعه اسلامي مان و تعقل و تدبر مسولين نظام براي به سامان آوردن اوضاع دعا مي كنيم .

خانواده هاي عزيزان دربند:
محمد علي ابطحي ، محمد جواد امام ، محسن امين زاده ، علي تاجرنيا ، سيد مصطفي تاجزاده ،
سعيد حجاريان ، جهان بخش خانجاني ، علي اصغر خداياري ، عبد الله رمضانزاده ،
سعيد شيركوند ، محسن صفايي فراهاني ، سيد شهاب الدين طباطبايي ، غلامرضا ظريفيان ،
محسن ميردامادي ، بهزاد نبوي ، صادق نوروزي ، مجيد نيري و سايرين