۱۳۸۸ تیر ۱۶, سه‌شنبه

13 بدعت ميرحسين موسوي

[ایرنا، 16 تیر 1388]
دفتر پژوهش و بررسيهاي خبري-شيوا طلاجوران:ميرحسين موسوي با رفتار و حرکت هاي خويش و بدون استدلال هاي حقوقي، مسيري را طي کرد که ثبت تاريخي آن براي آينده کشور و نظام مي تواند الگويي انحرافي را نهادينه کند.
------
ملت بزرگ ايران براي اولين بار در طول تاريخ انقلاب اسلامي، پديده هايي را مشاهده کرد که تاکنون مشاهده نکرده بود. هر قدر مشارکت عمومي در يک انتخابات بالاتر باشد، بايد جشن و شيريني آن نيز گسترده تر باشد. اما ميرحسين موسوي با رفتار و حرکت هاي خويش و بدون استدلال هاي حقوقي، مسيري را طي کرد که ثبت تاريخي آن براي آينده کشور و نظام مي تواند الگويي انحرافي را نهادينه کند.
آنچه موسوي پس از انتخابات انجام داد، براي کساني که به وي رأي داده بودند غير عادي و غير قابل باور بود تا آنجا که بعضا مي گويند: خدا را شکر که ايشان رئيس جمهور نشد و گرنه...
ميرحسين موسوي، بدعت هايي را بنيان نهاد که دل بسياري از انقلابيون و مردم به واسطه آن جريحه دار شد، از جمله اين بدعت ها مي توان به موارد ذيل اشاره کرد:

1-عدم مراعات قواعد مردم سالاري
____________________________
مردم سالاري يا دموکراسي ضوابطي دارد که به صورت قراردادي دو طرف مبارزه پذيرفته اند. ميرحسين موسوي بعد از باخت، ريل حرکت خود را از مسير قانون جدا کرد و به سمت التهاب اجتماعي پيش رفت و هيچ گونه استدلالي براي نحوه تقلب، با تفاوت 11 ميليون رأي ارائه نمي کند.
از يکي از راهپيمايان عصر 25 خرداد پرسيدم: سند شما مبني بر تقلب چيست که اکنون به خيابان آمده ايد؟ گفت من نمي دانم ما به گفته آقاي موسوي اعتماد داريم، بنابراين ميرحسين مسير را براي چنين رفتاري در انتخابات آتي کشور باز کرد و رويه اي را ايجاد کرد که در حافظه ملت ماندگار خواهد شد. او ثابت کرد که مي توان در وسط بازي، قواعد را عوض و يک طرفه اعلام پيروزي کرد.

2-عدم ارجاع مشکلات به مراجع قانوني و بي اعتبار دانستن آنها
__________________________________________________
ميرحسين موسوي از اول مشي اي را دنبال مي کرد که دولت، شوراي نگهبان و مجريان را قبول ندارد. اين مشي ابتدا به ساکن و قبل از انجام هر گونه تخلفي، قابل تأمل بود.
تشکيل کميته صيانت دو ماه قبل از انتخابات، مکاتبه با رهبري براي مشکلات کوچک و صدور بيانيه خطاب به ملت، به جاي شکايت به شوراي نگهبان بدعت هاي جديد ايشان است. کسي که ساز و کار قانوني کشور و نظام خود را قبول ندارد چگونه مي توانست فرداي انتخابات و پيروزي با آنها کار کند، لذا بسياري از افرادي که رفتار ميرحسين موسوي را در فرداي انتخابات ديدند، خدا را شکر مي کنند که ايشان رئيس جمهور نشد و گرنه کشور را بايد دائما در چالش ميان دستگاههاي حکومتي مشاهده مي کرديم.

3-صدور بيانيه آشوب طلبانه و دعوت به حرکت هاي خياباني
______________________________________________
ميرحسين موسوي به محض احراز شکست، رأي چهل ميليوني مردم را خيمه شب بازي خواند و خواستار استمرار موج سبز شد. تحليلگران و نخبگان و حقوقدانان از اين حرکت انحرافي بسيار متعجب شدند که چرا ميرحسين موسوي اعتراض خود را در چارچوب قانون طرح نمي کند. مگر او نبود که يکي از اهداف اساسي خود را اجراي قانون مي دانست، مگر وي، مدعي نبود که دولت فعلي قانون ستيز و قانون گريز است؟ چگونه است که خود مسير غيرقانوني را عريان طي مي کند. صدور بيانيه تهييجي به جاي اعتراض قانوني يکي ديگر از بدعت هاي ثبت شده در انتخابات ايران به حساب مي آيد.

4-برگزاري راهپيمايي غيرقانوني
__________________________
ميرحسين موسوي که مدعي بود شاخصه اصلي دولت نهم قانون ستيزي است، بدون اخذ مجوز قانوني طرفداران خود را به خيابان مي ريزد و خود نيز شخصاً در بين آنها حاضر و در سخنراني خود به نهادهاي قانوني و نظارتي نظام حمله مي کند. درخواست برگزاري راهپيمايي سراسري در کشور و پايتخت به خاطر اعتراض به نتيجه انتخابات، قبل از بررسي و پيگيري راه هاي قانوني، يکي ديگر از بدعت هاي ميرحسين موسوي به حساب مي آيد.

5-ايجاد زمينه براي جولان ضد انقلاب
_____________________________
ضد انقلاب بودن اغتشاشگران سازمان يافته قطعي است؛ اگر چه ميرحسين موسوي با ژست دموکرات مآبانه چنين نظري را رد مي کند. نوع شعارها، نوع حملات فيزيکي، حمل اسلحه و سلاح سرد و عربده کشي حکايت از آن دارد که در سايه زمينه سازي ميرحسين موسوي ضد انقلاب، اراذل، سابقه دارها و... به ميدان انتقام آمده اند، چه حاشيه امني براي آنان بهتر از شعار الله اکبر و پيشاني بند «نخست وزير امام». اراذل و اوباش بايد از ايشان تقدير ويژه نمايند زيرا ميرحسين موسوي توانست آشوبگران و ضدانقلاب را ذيل شعارهاي خود به ميدان مقابله با مردم و انقلاب روانه سازد.

6-ايجاد زمينه براي به سخره گرفتن نظام توسط غرب
_________________________________________
دنياي غرب که مدعي عدم وجود مردم سالاري در ايران است، با اقدامات ميرحسين موسوي مستمسک خوبي دست آورد.
آنان حوادث اخير را نه درون خانواده انقلاب مي دانند و نه بين اراذل و مردم. آنان اراذل را طرفداران جامعه مدني خواندند و نظام مقدس جمهوري اسلامي را به عنوان عامل سرکوب آزاديخواهان معرفي کردند. غرب نيز مانند ميرحسين موسوي ، انتخابات چهل ميليوني ما را يک بازي تلقي کردند و سلامت آن را به چالش فراخواندند. اوباما، اوباش را طرفداران دموکراسي دانست که به آنان خيانت شده است.

7-ايجاد خانه هاي تيمي براي طراحي اعمال غيرقانوني
___________________________________________
در تحليل هاي قبل از انتخابات، اين نکته وجود داشت که تشکيل کميته صيانت از آراي در عين القاي قطعي بودن پيروزي نمي تواند بدون طراحي هاي ديگر باشد. کروبي در دانشگاه آزاد نجف آباد تشکيل خانه هاي تيمي را برملا کرد، دستگاه هاي اطلاعاتي وامنيتي نيز با دستگيري سران مجاهدين و مشارکت خصوصاً در موضوع خانه تيمي قيطريه اين موضوع را به اثبات رساندند. هدف اين خانه هاي تيمي اگر طراحي آشوب نباشد، چه مي تواند باشد؟

8-مکاتبه و مراجعه به رهبري به جاي مراجعه به کانال هاي قانوني
__________________________________________________________
ميرحسين در اول انتخابات، دو نامه به خطاب به مقام معظم رهبري نوشت؛ حتي براي تمديد ساعت رأي گيري بعد از ساعت 22 نيز از طريق رهبري اقدام کرد. اين رفتار از دو حالت خارج نيست؛ يا ايشان هيچ نهادي را شايسته و واجد صلاحيت نمي داند يا آنقدر روحيه استکباري بر خود حاکم کرده است که خود را شايسته تماس با کمتر از رهبري نظام نمي بيند!

9-تبديل مهم ترين انتخاب ملت به خاطره اي تلخ
_______________________________________
شرکت چهل ميليوني ملت در انتخابات به فرموده رهبر معظم انقلاب «جشن حقيقي» بود. ميرحسين در سايه شکست سنگين و حرکت هاي غيرقانوني و عبوسانه، اين شيريني را تلخ و همگان را در بهت و حيرت فرو برد. مردمي که بايد در جشن شرکت مي کردند از ترس تخريب منازل و اماکن يا اسيدپاشي ،خانه نشين شدند و با حوادث بعد از انتخابات و کشته شدن تعدادي در حوادث مذکور، شيريني انتخابات فراموش شد اينهمه در حاليست که ميرحسين موسوي در شعارهاي انتخاباتي خود مدعي بود که براي ايجاد نشاط و شادابي آمده است.

10-ايجاد شبهه نسبت به سلامت سياسي نظام
_______________________________________
ميرحسين موسوي با خيمه شب بازي خواندن انتخابات واعلام علني مبني بر عدم اعتماد به شوراي نگهبان و اصرار بر ابطال انتخابات (بدون ارائه دليل قابل پسند) نظام سياسي ايران رانظامي معرفي کرد که رأي مردم در آن بي تأثير، فرمايشي و بي خاصيت است و حاکميت هر چه بخواهد انجام مي دهد. ايجاد آسيب به سرمايه اجتماعي نظام که همان اعتماد عمومي ملت است مهمترين خيانت موسوي در اين عرصه است.

11-سياسي کردن مسائل حقوقي
____________________________
پيگيري تخلفات انتخاباتي، امري است حقوقي و طرح آن در مجامع عمومي براي تحريک و تهييج، قطعاً منتج به نتيجه نخواهد شد.
ميرحسين کسي نيست که اين موضوع را نداند، اما با سياسي کردن مسئله ثابت نمود که به دنبال شفافيت و بررسي مجدد نيست.
او هر چيزي را که مانع رسيدن وي به کرسي رياست جمهوري شود، سرکوب خواهد کرد. استمرار آشوب ها به رغم کشته شدن بي گناهان نمونه اي از اين سياسي کاري و سماجت خودخواهانه است.

12-عدم همبستگي بين مطالبه و استدلال ها
____________________________________
ميرحسين در ديدار با مقام معظم رهبري، در جمع طرفداران در خيابان آزادي و در نامه به شوراي نگهبان خواستار ابطال انتخابات شده است و طبيعتاً براي اين مدعا بايد استدلال هاي محکمه پسند و حقوقي ارائه دهد.
ايشان در نامه خود به شوراي نگهبان از جمله دلايل زير را مطرح مي کند. 1- احمدي نژاد به هاشمي رفسنجاني و ناطق نوري توهين کرده است. 2- احمدي نژاد دوران امام را زير سوال برده است. 3- براي نمايندگان بنده کارت به موقع صادر نشده است. 4- بسيج در انتخابات دخالت کرده است. خانم ايشان نيز مدعي است بايد رأي ميرحسين در لرستان (زادگاه رهنورد) و آذربايجان شرقي (زادگاه ميرحسين) بيشتر از احمدي نژاد باشد. اين استدلالات آنقدر بي اساس است که حتي فردي مادر مرده را نيز به خنده وا مي دارد!

13-بي توجهي به توصيه هاي مقام معظم رهبري
______________________________________
در جلسه ميرحسين موسوي با مقام معظم رهبري که بعد از انتخابات تشکيل شد، به موسوي توصيه شد که کانال هاي قانوني را طي کند و به شوراي نگهبان نيز تأکيد شد با دقت از حقوق ميرحسين موسوي صيانت کند. اما موسوي که به کمتر از ابطال انتخابات راضي نمي شد، بعد از خروج از دفتر رهبر معظم انقلاب مجدداً بيانيه صادر کرد، راهپيمايي غيرقانوني انجام داد و در آن راهپيمايي غيرقانوني شرکت و سخنراني کرد.
رهبر معظم انقلاب، موسوي را به طي مسير قانوني فرا مي خواندند و در همان حال ميرحسين موسوي راهپيمايي غيرقانوني به پا مي دارد و در راهپيمايي اعلام مي دارد به شوراي نگهبان اعتماد ندارد و...
همه موارد فوق و حوادث تلخ فوق الذکر تأسف آور است، اما از آنجا که معتقديم دست الهي تاکنون انقلاب اسلامي را از همه حوادث سخت ونفس گير عبور داده است، ان شاءالله اين بدعتها نيز فرصت هايي را در خود خواهد داشت:شايد به سمت پالايش ديگري در درون انقلاب مي رويم، شايد خرداد 88 تکرار خرداد 60 باشد که حذف منافقين از عرصه انقلاب اسلامي را به ارمغان آورد.