۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

بايد به حقایقی در اين قيام نور انداخت

[چپ و راست، 15 تیر 1388]

جواد شفایی
سرانجام رژيم از كانال شوراي نگهبانش نتيجه انتخابات نمايشي خود را كه از قبل براي آن برنامه ريزي و يا مهندسي كرده بود اعلام كرد و آب پاكي روى دست كساني ريخت كه مي‌پنداشتند خامنه اي عقب نشيني خواهد كرد و قدرت را بدست رقيب كرگدن خود رفسنجاني خواهد داد و خود به نقش رهبريش مي پردازد.
ديديم چگونه مردم به جان آمده از اين فرصت استفاده كرده و اعتراضات خود را شروع كردند كه هنوز هم ادامه دارد. اين اعتراضات و سرکوبی که رژيم در اين مدت براى حفظ بقاى خودش به کار گرفت با واكنش كشورهاي غربي كه دل درگروباند به اصطلاح اصلاح طلب داشتند همراه بود. این قدرت‌ها هنوز در اين توهم هستند كه از افعى كبوتر صلح وآزادي ودمكراسي پدید خواهد آمد. این قدرت‌ها سعی داشتند خواسته هاي يك خلق را درموج سبزموسوى جابيندازند ولي غافل از اين هستند که اين رژيم آنقدر پوسيده وعقب مانده است كه نمي تواند در اين شرايط به چهره بد تركيبش دست بزند. وحتي ژست هاي ميان تهي بگيرد.
شعاري هايي كه مردم ايران اين روزها سر مي دهند زمين را زير پاى آخوندها به لرزه در آورده وآخوندها هرشب دارند خواب سقوط خود را ميبينند. اين شعارها خيلي جلوتر از موج سبزي است كه موسوي شال آن را به گردن آويخت .
او می‌خواست با این نوار سبز شعارهاي خمينى دجال را احيا كند. تظاهراتي كه روزها در محل هاي مختلف بر گزار ميشود در همبستگي با مردم ايران وجواناني است كه 30 سال از ظلم وستم اين اخوندها به ستوه امده اند. واين چنين در خيابانها پاسداران ومزدوران رژيم را به مبارزه كشيده اند.

وظیفه‌ی ايرانيان آزاده است كه براي خيلي از جوانان كه از گذشته خبر ندارند اين مسايل را بازگو نمايند . وبه انها بگوئيم با جريان موج سبز نمي شود انقلاب را به پيش برد. بايد تلاش كنيم وهر كس هر طوري كه مي تواند هنرش را به صحنه بياورد وجوانان را روشن كنيم بخصوص كساني كه درد ورنج وزندان اين رژيم را چشيده اند ومي دانند آخوندها چگونه انقلاب ضد سلطنتي را با شعار هاي مردم فريب ملا خور كردند. بايد تلاش كنيم ونگذاريم دوباره سر مردم مظلوممان كلاه گشادى برود. بايد براي آنها به مسائل قيام نور انداخت وسعي كنيم راهكارهاي نو را بيرون كشيد.
همه چيز درايران تعيين تكليف خواهد شد. به نظرنگارنده بخش عظیمی از كساني كه در حال حاضر در خيابانهاي شهرهاي ايران جلوي پاسداران سياهي سينه سپر كرده‌اند به اين امرآگاه هستند كه چه چيزي را نمي خواهند اما
آنچه را كه مي خواهند در پرده ايي از توهم وبهتر بگوئيم التقاط پيچيده است. اين بخاطر 30 سال استبداد ديني است كه با مردم فريبي ودجاليت دسته دسته ازبهترين جوانان اين مرز وبوم را اعدام ويا به دار كشيد ودرتابستان خون گرفته سال 67 با كشتن هزاران هزار گل رعنا پروژه ضد بشري خودرا تكميل كرد. بعد تا توانست در هر كوي وبرزن عليه آنان لجنپراني نمود واز قهرمانان مردم چهره اي ديگر به نمايش گذاشت. وبا دجاليت بيشتر و به تاراج دادن سرمايه هاي مردم مظلوممان ازدوستان غربي خود هم كمك گرفت وساليان سال آنها را در ليست تروريستي قرار داد. وروي همين موضوع هم تلاش نمود پيش ايرانيان چهره انها را خراب كند.بايد به برادران وخواهران قهرمان در داخل گفت نبايد دنبال شعارهاي پيش پا افتاده
پسند كرد. بايد شعارهاى بي محتوا را افشا كرد. بايد به آنها گوش زد كرد راهپيمايي بي سرو صدا وبا سكوت ويا پنهان شدن پشت رفرميست هاي تو خالي ويا سازشكاران نمي توان به اهداف خود دست يافت. از ترس نبايد تسليم در باغ سبز جماعت به اصطلاح اصلاح طلب شد. بايد به راديكاليزه كردن شعارها پرداخت و ماهيت ضد
بشري تمامي جناه‌هاي رژيم را افشاء كرد. بايد رهبري اين قيام را ازدست يك مشت ادم بزدل بيرون كشيد وانرا ازمسير سازش وخيانت به مسير انقلاب كشانيد. واين با فعال كردن همه تيپ هاي اجتماعي وبردن پيام انقلاب به میان‌ آن‌ها میسر خواهد بود. باید برای آن‌ها شکافت که ما چه چيز را مي خواهيم. تجربه انقلاب ضد سلطتي را براي آنها گفت. اين كه در انتخابات اخير تقلب شده و يا واقعا احمدي نژاد برنده اين نمايش شده كمتر اهميت دارد. اگر كساني با اين اميد به پاي صندقهاي راى رفتند تا به شكل مسالمت آميزولايت فقيه راكناربزنند بايد از خود بپرسند ايا اين كار اصلا امكان پذير بود؟ ومگردرنمايش انتخابات رژيم ولايت فقيه را به راي گذاشته بودند؟
عده‌ای که فقط برای انتخاب نشدن احمدي نژاد پاي صندق هاي راي رفتند حالا بایستی متوجه شوند که نظام حضور آن‌ها پای صنوق‌های رأی را به نفع خودش تفسیر می‌کند. آن‌ها بایستی متوجه شوند که براي رژيم بازار گرمي كردند.لابي هاي رژيم در خارج از كشور هم دقيقا همين كار را مي كردند. وهمه حرفشان همين بود كه با راي ندادن ما خامنه ايي احمدي نژاد را از صندق بيرون مياورد.
انگار كه الان اين كار را نكرده است. به نظر نگارنده اينكه در همه جا گفته ميشود احمدي نژاد دروغگو است همه واقعیت نیست، فقط احمدي نژاد نيست كه دروغ ميگويد. اين نظام جوروظلم است كه 30 سال است دروغ ميگويد. كروبي وموسوي ورضايي هم دروغ مي گويند . عكس العمل اين جماعت اصلاح طلب قلابي و تو خالى پس از اعلام نتايج نشان داد كه برخلاف شعارهایی که قبل از انتخابات می‌دادند، تکیه‌شان همچنان به نهادهای رژیم است. کروبی و موسوی و رضایی و حتا رفسنجانی به مردم وعده می‌ددند که که از آرایشان صیانت خواهند کرد و اجازه نخواهند داد حق‌شان زیرپا گذاشته شود. اما دیدم که شکایاتشان را به ارگان‌های قدرت که که نظام ولایت فقیه بر آن بنا شده است بردند.
جالب است كه موسوي در نامه اعتراضي خود به شوراي نگهبان رژيم از مردم می‌خواهد كه ضمن حفظ آرامش وخويشتنداري ومتانت ازافتادن در دام واكنش هايي كه موجبات سواستفاده بهانه جويان ونا محرمان را فراهم مي آورد پرهيز نمائيد. او دعوایشان را نیز دعوایی خانوادگی می‌داند. البته در حال حاضرامكان اين نيست كه موسوي ويا كروبي زود جا را خالي كنند چون از پتانسيلي كه در حال حاضر در جوانان فوران مي كند مي ترسند.
کروبی و خوب مي دانند براي حفظ نظام بايد به طور آهسته آهسته عقب نشيني كنند چون به يك دوره وزمان احتياج دارد. اگرچه بگويند ما عقب نمي نشينيم ولي اين عقب نشيني در تقديرآنهاست واين اعلائم از هم اکنون خودش را نشان مي دهد.

جواد شفايى

Javadpace22@yahoo.it