۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

همايش سراسري مسئولان و همايش سراسري هاديان سياسي سپاه

[صبح صادق، 15 تیر 1388]

گزارش صبح صادق از بيست و ششمين همايش سراسري مسئولان
و دوازدهمين همايش سراسري هاديان سياسي سپاه
اشاره
بيست و ششمين همايش سراسري مسئولان و دوازدهمين همايش سراسري هاديان سياسي سپاه با هدف در تهران برگزارشد.در اين همايش يك روزه كه هاديان ومسئولان سياسي سپاه از سراسر كشور شركت داشتند،سخنرانان به بررسي و تحليل ابعاد مختلف انتخابات دهم و حوادث و رويدادهاي پس از آن پرداختند.در لابلاي برنامه ها به فراخور موضوعات، فيلم ها و تصاويري از حوادث پس از انتخابات، تجمع هاي غيرقانوني،اغتشاشات و ... براي حاضرين به نمايش در آمد.در بخش پاياني همايش نيز حجت الاسلام والمسلمين ذالنوري جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه به سئوالات مطرح شده از سوي حاضران پاسخ داد.

نماينده ولي فقيه در سپاه
مخالفان به مقابله با انقلاب آمده اند
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در همايش هاديان سياسي با اشاره به پيگيري منويات مقام معظم رهبري در سپاه پاسداران گفت: ما تكليفي داشتيم كه آن تحقق منويات رهبري معظم انقلاب است و در اين مسيرتكليف مان اين بود كه اين منويات را در مجموعه سپاه و بسيج با جان و دل پذيرا باشيم و الحمدلله با يك انسجام و همكاري توانستيم در مسيري پيش ببريم كه اهداف محقق شود و اين حاصل يك تلاش كوتاه مدت نبود.
وي با اشاره به اينكه بايد در آينده بصيرت بخشي با قدرت بيشتري ادامه داشته باشد به متغيرهاي آينده فضاي سياسي كشور اشاره كرد.نماينده ولي فقيه در سپاه اولين متغير را استراتژي استكبار بر براندازي نرم دانست و گفت در حوادث اخير دموكرات ها كه مهارت زيادي در براندازي نرم دارند و درصدد بودند با شعار تغيير چهره اصلاح طلبانه اي از خود به نمايش بگذارند به ناگاه نقاب از چهره كنار زدند و حامي آشوب طلبان شدند و اوباما در چندين مرحله اين مواضع را تكرار كرد. حجت الاسلام سعيدي متغير دوم را گسست عميق در بين خواص و نخبگان درون انقلاب دانست.وي با اشاره به اينكه در اين مسير بسياري از احزاب و تشكل ها اپوزيسيون اصل حاكميت ديني، اپوزيسيون دولت اصولگرا شدند به متغير سوم پرداخت و گفت: تا به حال در اين انديشه بوديم كه مجمع روحانيون مبارز اپوزيسيون اصل حاكميت ديني نيست ولي معلوم شد كه اينها به همراه سازمان مجاهدين انقلاب و جبهه مشاركت داراي يك ديدگاه مشترك نسبت به حاكميت ديني هستند و در دنيا اين سابقه ندارد كه جريان يا حزبي كه با حاكميت در تعارض است در چرخه قدرت بتواند رقابت كند و اين پرچالش ترين مسئله نظام است.حجت الاسلام سعيدي همچنين گفت كه در اين جريانات برخي از نهادهاي نظام به دليل نداشتن تحليل صحيح از مسايل، اپوزيسيون دولت اصولگرا شدند.
وي افزود: اختلاف نظر عيبي ندارد اما اگر به عرصه نزاع بكشد چندگانگي را بوجود مي آورد و خطرناك است. نماينده ولي فقيه همچنين به تلاش براي ورود جريان ها، احزاب و اپوزيسيون ديني بر عرصه در رقابت به عنوان متغير ديگري براي آينده نام برد و گفت: چگونه ممكن است كسي با همين قانون اختياراتي را در دست بگيرد و بعد اعلام كند كه مي خواهد قانون اساسي را تغيير بدهد و اختيارات را محدود كند اين نوع رقابت در عرصه حاكميت ديني بسيار خطرناك است.وي پنجمين متغير را ايجاد زمينه عبور كانديداها از خطوط قرمز دانست و گفت: در اين دوره كار به جايي رسيد كه برخي از احزاب حتي قائل به حق براي بهائيت شدند و سخنان فراديني و فراتر از قانون اساسي را مشاهده كرديم. حجت الاسلام سعيدي ششمين چالش را تقابل گرايي برخي از مسئولان با سياست هاي رهبري دانست و گفت: برخي از شخصيت ها و افراد به خود اجازه بدهند كه در محافل عمومي ديدگاه تقابلي خود را با رهبري بيان كنند.
نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به شاخصه هاي اسلام ناب محمدي و اسلام آمريكايي گفت: اگر ما مي خواهيم كه تفكر اصولگرايي را بااصلاح طلبي با هم مقايسه كنيم بايد به صدر اسلام برويم و اسلام ناب محمدي را با اسلام اموي و بني عباس مقايسه كنيم و تا موقعي كه آن مرز بندي را بدست نياورده ايم نمي توانيم ريشه يابي كنيم.حجت الاسلام سعيدي با اشاره به شاخصه «مشروعيت، زميني است يا الهي» به بيانيه هاي 15 سال قبل مجمع روحانيون مبارز اشاره كرد و گفت آنها مشروعيت حكومت را از مردم مي دانند. بنابراين برخي از رفتارها و مواضع اين تشكل ها ريشه در ديدگاه هاي اعتقادي آنان در گذشته دارد.

فرمانده كل سپاه
حوادث اخير انقلاب را زنده تر كرد
فرمانده كل سپاه حوادث بعد از انتخابات را موجب زنده تر شدن انقلاب و تحكيم پايه هاي نظام جمهوري اسلامي دانست.
سردار جعفري كه در مراسم افتتاحيه همايش هاديان و مسئولان سياسي سپاه سخن مي گفت، افزود: معتقديم كه سپاه در راستاي مأموريت خود كه دفاع از انقلاب است بايد نقش تعيين كننده اي در حفظ و استمرار انقلاب داشته باشد و اين به هيچ وجه دخالت در سياست نيست.
فرمانده كل سپاه با اشاره به فتنه انگيزي اخير قانون شكنان، سياه نمايي و فضاسازي هاي چند ماهه آنان را در پيچيده كردن شرايط موثر دانست وگفت حضور بي سابقه مردم در انتخابات و رأي به نظام اسلامي پاسخ مردم فهيم ارزش مدار به ارزش هاي اسلامي و رهبري و ادبار تفكر مبتني بر فقر و فساد و تبعيض بود.
سردار جعفري از جمله علت هاي مخالف خواني هاي جريان مقابل اصولگرايي را حضور موثر و خارق العاده مردم در پاي صندوق هاي رأي دانست و تصريح كرد: در اين ماجرا خيلي ها نتوانستند تجزيه و تحليل درستي ارائه دهند، لذا به آشوب و تخريب هاي شبانه روي آوردند. چرا كه در تحليل آنها اين مسئله مطرح شده بود كه اگر اين دفعه شكست بخوريم، معلوم نيست چه آينده اي داشته باشيم.
وي با اشاره به واگذاري مسئوليت كنترل اوضاع به سپاه و به دست گرفتن ابتكار عمل و آرام شدن اوضاع ماجراي اخير را فتنه اي عميق خواند كه هر چند به غبارآلودگي فضا در مقطعي انجاميد اما موجب زنده تر شدن انقلاب و شفاف شدن مواضع ارزشي نظام در داخل و خارج و محكم شدن پايه هاي نظام شد.
فرمانده كل سپاه تصريح كرد: آنچه بايد بدانيم اين است كه پرچمي كه مقام معظم رهبري از حدود 15 سال پيش برافراشتند پرچم مبارزه با فقر، تبعيض و بي عدالتي بود و اين مطالبه اي است كه در مردم ايجاد شده و رأي بالاي مردم تأكيد بر اين مطالبات بود. نگاه مبتني بر خواست غربي ها قطعاً پاسخ نخواهد داد.
وي دهه چهارم انقلاب را به فرموده مقام معظم رهبري دهه پيشرفت و عدالت ناميد و تأكيد كرد اين اتفاق ما را وارد مرحله جديدي از انقلاب و مبارزات سياسي كرد و بايد همه ابعاد آن را به خوبي درك كنيم.

رئيس اداره سياسي سپاه
نظام وارد يك فضاي جديد سياسي شده است
سردار دكتر يدالله جواني رئيس اداره سياسي سپاه در اين همايش با تحليل مسائل قبل و بعد از انتخابات گفت: كساني كه براي براندازي انقلاب آمده بودند در محاسبات خود دچار اشتباه شده بودند، آنها هوشياري مردم و نقش رهبري را ناديده گرفته بودند. سردار جواني افزود: ما قبل از انتخابات در يك گزارش تحليلي در صبح صادق با پيش بيني تلاش گروه هاي ضد نظام، انقلاب مخملي را پيش بيني كرده بوديم كه هوشياري مردم اين توطئه ها را ناكام و در نطفه خاموش مي كند.
وي گفت عامل ديگري كه باعث ناكامي آنان شد ناديده گرفتن نقش رهبري و ولايت فقيه بود. آنها درصدد بودند كه با راه اندازي موج سبز به رهبري و نظام فشار بياورند و اين جريان خود را در مقابل نظام قرار داد و كساني كه مي خواستند با اغتشاش نظام را تهديد كنند اينگونه افشا شدند.دكتر جواني افزود: در اين انتخابات با فتنه عميق روبه رو شديم؛ فتنه اي كه عامل پيدايي آن نفاق جديد است. حوادث قبل و پس از انتخابات چهره نفاق جديد را آشكار ساخت و در آينده اين چهره ها بيشتر براي مردم شناخته خواهند شد.رئيس اداره سياسي با بيان اينكه برخي از شخصيت ها با واسطه هايي به خارج از كشور وصل بودند، افزود: در اين حوادث چشم فتنه آسيب ديد اما كور نشد و اكنون بايد چشم فتنه را كاملاً كور كرد و از حدقه درآورد و كور كردن چشم فتنه هم با نورافشاني به پشت اين صحنه ها امكان پذير است.دكتر جواني حوادث پيش آمده بعد از انتخابات را يك نعمت براي انقلاب و نظام دانست و گفت: اين حوادث باعث شد كه مردم برخي از جريانات و افراد برانداز را بشناسند و دستگاه هاي سياسي و فرهنگي نظام نسبت به تهديد بودن براندازي نرم بيشتر هوشيار شوند.وي گفت: ما اكنون وارد يك فضاي جديد شده ايم و ابعاد سياسي، فرهنگي و امنيتي اين فضا بايد شناخته شود، اكنون بي طرف وجود ندارد. جريانات دو دسته اند كساني كه مدافع و حامي انقلاب و نظام هستند و كساني كه درصدد براندازي هستند.البته بسياري از كساني كه به ميرحسين موسوي رأي دادند با مشاهده رفتارهاي خلاف قانون ايشان از او جدا شده و اكنون در صف منتقدين موسوي قرار دارند.رئيس اداره سياسي گفت: ما بايد شرايط را به خوبي براي مردم تبيين كنيم و نسبت به آگاه سازي عمومي و خواص اقدام نمائيم و نبايد بگذاريم مردم دچار ابهام شوند.

حجت الاسلام والمسلمين روح الله حسينيان
جبهه پيوندي سلطنت طلب ها و جريان هاي داخلي شكست خورد
حجت الاسلام والمسلمين روح الله حسينيان با اشاره به سير تاريخي همگرايي جريان فتنه گر داخلي و خارجي گفت: نزديك به دو سال پيش بين نيروهاي سياسي خارج كشور و رجعت طلبان داخل كشور اتحادي بوجود آمد كه نشان مي داد جمهوري اسلامي در حال طي كردن يك فتنه بزرگ است.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در جمع هاديان سياسي افزود: شعارها، فشارها و راهكارهايي كه از دو سال پيش هماهنگي شده بود در اين انتخابات آشكار شد؛ داريوش همايون وزير اطلاعات و جهانگردي رژيم شاه دو سال پيش طرحي داده بود كه براي مقابله با انقلاب اسلامي از شيوه خود انقلاب استفاده شود و آن اينكه در ساعات به خصوصي در شب شعار تكبير سرداده شود و اكنون اين شعار از زبان داخلي ها به عنوان راهكار ارائه مي شود.
وي گفت: اين فتنه اي كه بوجود آمد صف آرايي ها و رويارويي ها را تغيير داد و بسياري در اين وقايع هويت خود را نشان دادند و با كساني در يك جبهه قرار گرفتند كه پيش از آن در مقابل هم بودند. وي با اشاره به اسلام اشرافيت كه بعد از دوران سازندگي در جامعه و در ميان مسئولان گسترش يافت، گفت: اين گروه اصلي ترين مخالفان احمدي نژاد هستند زيرا احمدي نژاد منافع آنان را به خطر انداخت. وي گفت: اين ها براي مقابله با احمدي نژاد با افرادي متحد شدند كه گفتمان امام را قبول نداشتند، آنها كساني بودند كه در مطبوعات مي نوشتند افكار آيت الله خميني (ره) را بايد در موزه ها جست وجو كرد، حادثه كربلا نتيجه خشونت پيامبر (ص) در جنگ بدر بود، بايد تلاش كرد كه رنگ جمهوريت نظام را زياد كنيم و از رنگ اسلاميت آن كاسته شود.
روح الله حسينيان در ادامه با اشاره به سه نحله فكري كه در گذشته و اكنون در داخل نظام سياسي فعال بوده اند، گفت: سازمان مجاهدين با بهره گيري از خميرمايه ماركسيستي، حزب كارگزاران سازندگي با ترويج اسلام اشرافيت و نهضت آزادي و جبهه مشاركت با ارجح دانستن ليبراليسم در اين انتخابات به صورت هماهنگ وارد عمل شدند، اما الطاف جليه الهي نتيجه شيريني را عايد انقلاب اسلامي كرد و از انقلاب سم زدايي شد.
حجت الاسلام حسينيان در ادامه با اشاره به دوره هاي قبل به عنوان اسلام اشرافيت گفت: تفكري در دوران سازندگي بوجود آمد كه باعث فاصله بين مردم و حكومت شد و آن يك نگاه اشرافي و دنيامحوري در انقلاب اسلامي بود و نتيجه حاكميت 8 سال اشرافيت دوم خرداد شد و مردم مي خواستند تغيير ايجاد شود چون تمايزات، اشرافيت و تجملات را نمي تابيدند و در اين انتخابات رقابت بين دو فرد نبود بلكه بحث دو جريان فكري بود.
وي گفت: در اين چند روز قدرت جمهوري اسلامي به رخ جهان كشيده شد و همه ديدند كه نظام سياسي ايران يك نظام بي بديلي است كه رهبري چگونه با درايت و حكمت اين اتفاقات را با اشاره اي جمع كرد.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج
آمريكا مي خواهد از اهرم داخلي عليه انقلاب استفاده كند
حجت الاسلام والمسلمين طائب فرمانده نيروي مقاومت بسيج از ديگر سخنرانان همايش هاديان و مسئولين سياسي سپاه بود كه موضوع خود را به عنوان «تقابل انقلاب اسلامي و استكبار جهاني» ارائه داد.
وي با بيان اينكه در دهه چهارم انقلاب راهبرد آمريكايي ها و دشمنان انقلاب اسلامي مهار داخلي است، به سير تاريخچه مقابله غرب با جمهوري اسلامي ايران پرداخت.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج گفت: دهه اول انقلاب راهكار مقابله غرب با ايران تجزيه طلبي از طريق كودتا و جنگ بود كه در اين مسير موفق نشدند و در مرحله بعد تلاش كردند كه از تغيير رفتار به تغيير ساختار برسند كه باز توفيقي نيافتند. حجت الاسلام والمسلمين طائب افزود: غرب سپس به فكر راهبرد مهار افتاد و از مهار بين المللي شروع كرد و با مطرح كردن پرونده ايران در شوراي امنيت به دنبال انزواي بين المللي ايران بود. وي با بيان اينكه آمريكا و جبهه استكبار در صدد بود با حمله نظامي به افغانستان و عراق در مرحله بعد به ايران حمله كند، گفت: غرب در اين راهبرد هم با شكست مواجه شد و از راهبرد بين المللي به راهبرد منطقه اي روي آورد و جنگ را از جنگ آمريكايي به جنگ اسرائيلي تبديل كرد و رژيم صهيونيستي به حزب الله لبنان و حماس حمله كرد كه در اين مسير نيز جواب عكس گرفتند و پيروزي هايي را براي حزب الله لبنان و حماس رقم زد.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج همچنين با اشاره به روي كار آمدن اوباما به عنوان رئيس جمهور جديد آمريكا و تاكتيك تغيير رفتار با شعار «تغيير» گفت: اوباما در اين راهبرد تاكتيكي جديد اعلام كرد كه رفتار آمريكا با ايران اشتباه بوده است و آنها با بهره گيري از آنچه كه «قدرت هوشمند» مي ناميدند با همه ابزارها به مقابله با ايران آمدند و مهار داخلي را در دستور كار خود قرار دادند و براي مهار داخلي به اشتقاق داخلي از طريق سياست ملت در مقابل ملت و نخبگان در مقابل نخبگان روي آوردند.
فرمانده نيروي مقاومت گفت: آمريكا در اين راهبرد به دنبال ليدري بود كه از داخل بتواند انقلاب را مهار كند و بهترين بستر را هم براي اين موضوع انتخابات داشتند و براي انتخابات هم يك سناريوي برد برد طراحي كردند.
وي گفت دولتمردان و رسانه هاي آمريكا در اين راهبرد تلاش كردند كه گفتمان مذاكره خواهي را در ايران فعال كنند اما در شرايط فعلي كه دولت در نهايت قدرت بود از آن طفره مي رفتند و به دنبال آن بودند كه در شرايطي با ايران به مذاكره بپردازند كه ايران در موضوع ضعف باشد.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج گفت: آنها به دنبال فرد مطلوب خود براي مذاكرات آينده بودند و بازي برد برد را اينگونه طراحي كردند؛ يا اينكه اين دولت كنار مي رود و يك دولت همگراتر با آمريكا روي كار مي آيد. در مرحله اول يا اينكه موفق نشديم در دولت سازي بايد با ملت سازي از طريق انقلاب رنگي اهدافمان را دنبال كنيم و براساس همين ايده يگان هاي رسانه اي خود را تجهيز و آماده سازي كردند. وي گفت: تلويزيون بي بي سي، تلويزيون آمريكا، راديو آمريكا، اينترنت و... در يك خط سير به دنبال اين بودند كه اين دولت را ساقط كنند و ملت را در مقابل هم قرار دهند.
فرمانده نيروي مقاومت بسيج با اشاره به طرح هاي براندازانه غرب گفت: آنها به دنبال خونين كردن جمعيت بودند و با انواع شيوه هاي تبليغي و رسانه اي به تحريك و تهييج مردم مي پرداختند.
وي گفت: عده اي از عناصر سياسي در داخل بازي آمريكا قرار گرفتند و درصدد ايجاد موج اجتماعي بودند و مي خواستند با قراردادن ملت در مقابل ملت و با حمله به حوزه مقاومت بسيج كشته بگيرند و به خونخواهي از آنها تجمعات و تظاهرات راه اندازي كنند.
وي با اشاره به تحريكاتي كه از سوي مجمع روحانيون مبارز صورت مي گرفت، گفت: دستگيري اعضاي پژاك، انجمن پادشاهي و حزب منحله توده در اغتشاشات اخير نشان داد كه يك حركت سازماندهي شده از عناصر داخلي و خارجي با محوريت عناصر داخلي در حال انجام است.
حجت الاسلام والمسلمين طائب گفت: اكنون با توجه به آگاه شدن مردم نسبت به مسائل اخير، 85 درصد مردم از روند انتخابات اظهار رضايت كرده اند و 15 درصد آنها ابهام داشته اند و همين آگاهي مردم باعث شده است كه غرب مسير شكست را قبول كند به گونه اي كه در اين هفته وزير امورخارجه انگليس چندين تماس متوالي با وزارت خارجه ايران داشته است.