۱۳۸۷ آذر ۲۲, جمعه

لاريجاني : دولت وحدت ملي با دعواهاي امروز چيز خوبي نيست

خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: اگر از دولت وحدت ملي و ائتلافي براي ساخت كشور استفاده شود خوب است، اما اگر تبديل به دعواهايي شود كه امروز وجود دارد، مسلما دولت ائتلافي خوب نيست.

22 آذر 1387
به گزارش خبرنگار اعزامي فارس به استان قزوين، علي لاريجاني رئيس مجلس بعدازظهر روز گذشته طي سخناني در دومين همايش فرماندهان، سرداران و 500 شهيد شهرستان بوئين‌زهرا با اشاره به قدر و منزلت خانواده شهدا گفت: خانواده شهدا مظهري مبارك از پاكي و صداقت هستند كه بايد براي شرف‌يابي به حضور آنها با پاي برهنه برويم.

وي افزود: خانواده شهدا براي همه عزيز هستند؛ چرا كه عزيزترين كسان خود را در راه خدا و براي حفظ انقلاب فدا كردند.

لاريجاني با بيان اينكه خداوند به همه نيكي‌ها آگاهي دارد، گفت: ‌خداوند به آنچه كه شما انفاق كرده‌ايد آگاه است و چه چيزي عزيزتر از گوهرهايي كه شما تقديم اين انقلاب كرديد وجود دارد.

وي ادامه داد: شما در ميان ملت ايران عزيز و بزرگوار هستيد؛ چراكه استواري و سرافرازي ملت ايران به خاطر فداكاري‌هاي شما بود كه عزيزان خود را در راه خداوند هديه كرديد و سربلندي و سرافرازي را براي ملت ايران و كشور عزيزمان به ارمغان آورديد.

لاريجاني در ادامه اظهار داشت: مكتب اسلام، مكتب خاتم است؛ چراكه اسلام براي همه سطوح بشري راه، روش و مبنايي مشخص دارد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دنياي امروز غرب دچار سرگرداني و ترس است، گفت:‌اگر امروز دنياي غرب با همه توسعه‌هايي كه دارد سرگردان است به اين دليل است كه مباني فكري آنها پايه‌هاي محكمي ندارد، اما در تفكر اسلامي چون آئين اسلام كامل است اضطراب و سرگرداني وجود ندارد؛ چرا كه اسلام تكليف‌ها را مشخص كرده است.

لاريجاني در ادامه افزود: در تفكر اسلامي مرگ پايان راه نيست، بلكه كساني كه در راه خدا شهيد مي‌شوند در اول راه سعادت قرار دارند و در پيشگاه خداوند روزي مي‌گيرند و خداوند نيز فرموده است كه تصور نكنيد افرادي كه در راه خدا شهيد شده‌اند مرده‌اند، بلكه آنها در پيشگاه خداوند حضور دارند و بر زندگي بشريت مسلط هستند لذا حيات واقعي مربوط به شهدا و افرادي است كه زندگي خود را در راه مجاهدت في سبيل‌الله خرج كرده‌اند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مكتب اسلام روشنايي بخش امروز جامعه ما است، گفت: مسلمانان و كساني كه مجاهد في‌سبيل‌الله هستند لحظه‌اي از مرگ نمي‌هراسند؛ چراكه راه براي آنها مشخص است و امروز دنياي غرب از اسلام و راهي كه اين مكتب مشخص كرده است مي‌ترسد؛ چون اسلام سعادت و زندگاني را در مجاهدت في‌سبيل‌الله مي‌داند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه خاطرنشان كرد: نصرت خداوند در جهاد في‌سبيل‌الله است و اگر ما به دنبال سعادت و آسايش ابدي هستيم بايد در راه جهاد اسلامي حضور داشته باشيم و حركت كنيم و اينگونه مجاهدت‌ها را در هشت سال جنگ تحميلي و در شرايط حساس كشور شاهد بوديم.

لاريجاني با اشاره به جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان و رژيم صهيونيستي گفت: در جنگ 33 روزه كه از سوي آمريكا و اسرائيل بر حزب‌الله لبنان فشار وارد مي‌شد و آمريكا و انگليس با اهداي موشك‌ها و سلاح‌هاي پيشرفته به اسرائيل در صدد شكستن مقاومت بودند، مجاهدت در راه خداوند سرنوشت جهان را تغيير داد و حزب‌الله لبنان در مقابل رژيم صهيونيستي به پيروزي رسيد و هيمنه اين رژيم جعلي را در جهان شكست.

وي با اشاره به شكست خوردن رژيم صهيونيستي از حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه گفت: رژيم صهيونيستي در اين جنگ تصور مي‌كرد ظرف چند ماه حزب‌الله را شكست خواهد داد و بعد از آن براي حمله به ايران داستان ديگري را اجرا مي‌كند، اما آنها در مقابل حزب‌الله لبنان به وضعيتي دچار شدند كه براي دستيابي به آتش بس به همه كشورها متوسل شدند؛ چرا كه حزب‌الله لبنان براي خداوند مجاهدت كرده بود و به پيروزي نيز دست يافته بود.



*محاصره غزه براي كشورهاي عربي خفت بار است



وي با بيان اينكه ما در طول تاريخ دوره‌هاي متفاوتي را تجربه كرديم، گفت: ‌در سال‌هاي گذشته شرايط جهان به گونه‌اي شد كه امريكايي‌ها قدرت اول منطقه هستند و با صراحت مي‌گفتند كه دنيا بايد از ما تبعيت كند و دوره زورگويي از اين دوره در جهان آغاز شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود: شرايط امروز جهان شرايط بسيار مهمي است و بايد اين شرايط را بخوبي بشناسيم و تصور نكنيم كه با رفتن جرج‌ بوش و آمدن رئيس جمهور جديد همه چيز در دنيا عوض مي‌شود، اما امروز شاهد شدت گرفتن جنايات در نوار غزه هستيم.

لاريجاني با اشاره به حضور سران برخي كشورهاي عربي در همايش كنفرانس اديان كه در آن شيمون پرز و عوامل آمريكا حضور داشتند، اظهار داشت: برخي از سران كشورهاي عربي در اين اجلاس با رژيم صهيونيستي پالوده خوردند و امروز صحنه‌اي كه در غزه مي‌بينيم كه يك و نيم ميليون انسان در محاصره دارو و غذا و برق قرار دارند، نتيجه اين كنفرانس است و كشورهاي اسلامي كه در آن اجلاس حضور داشتند خودشان را به رژيم صهيونيستي مفت فروختند، اما بايد بدانند مردم فلسطين شجاع‌ترين ملت‌ها هستند و اين محاصره براي شما سران كشورهاي عربي خفت‌بار است و مردم فلسطين استقامت مي‌كنند.

وي خطاب به سران برخي كشورهاي عربي افزود: بايد براي شما دول عربي تاسف خورد كه ملت فلسطين در محاصره قرار دارد، اما امريكا با دلارهاي شما از مشكلات اقتصادي خود نجات مي‌يابد و اين ننگي براي شماست و مطمئن باشيد كه اين ننگ در تاريخ مي‌ماند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه تصريح كرد: تصور نكنيد كه با اين محاصره مشكل امريكا و اسرائيل حل مي‌شود؛ چرا كه اسرائيل پس از شكست از حزب‌الله در جنگ 33 روزه اين مشكلات را ايجاد كرد اما بدانيد با بيداري ملت‌هاي مسلمان جهان اين شرايط تغيير خواهد كرد.

لاريجاني با بيان اينكه ما افتخار مي‌كنيم كه از حزب‌الله لبنان و حماس دفاع مي‌كنيم، افزود: دفاع از مجاهدت‌ها و مقاومت‌هاي ملت فلسطين و لبنان براي ما افتخار است؛ چرا كه آنها از آرمان‌هاي خود دفاع مي‌كنند و شما تصور مي‌كنيد كه اگر اسم اين افراد را تروريست بگذاريد به آنها ضربه زده‌ايد اما بدانيد كه آبروي خودتان مي‌رود و ما از سيدحسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان دفاع مي‌كنيم و هميشه پشتيبان مجاهدت‌هاي فلسطين و لبنان خواهيم بود.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: امريكا و رژيم صهيونيستي هركاري كه مي‌خواهد انجام دهد و هرچه كه مي‌خواهد به حزب‌الله و مقاومت اسلامي در لبنان بگويد، اما بداند كه امروز در همه نقاط جهان عكس سيدحسن نصرالله وجود دارد و شما كه امروز با شعار تغيير سركار آمده‌ايد همان راه غلطي رفته‌ايد كه اطرافيان شما رفته بودند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه غرب سياست هويج‌ بيشتر و چماق بزرگتر را در مورد ايران پيش گرفته است، گفت: آنها اعلام كردند كه بايد فشارها بر ايران را افزايش دهيم تا تورم و بيكاري در اين كشور افزايش يابد و آنوقت مي‌توانيم راه‌حل‌هاي خود را به ايران تحميل كنيم. اما ما به آنها مي‌گوئيم اگر در مسئله هسته‌اي سخني داريد حرف خود را به صراحت بيان كنيد و بدانيد ملت ايران پاي آرمان‌هاي خود ايستاده‌اند و به شما غربي‌ها و دشمنان پاسخ «نه» خواهد داد.

لاريجاني در ادامه تصريح كرد: كشورهاي غربي از جمله امريكا اعتراف كردند كه ايران قدرت مهم منطقه است لذا بايد ايران را محاصره كنند، آنها به دنبال اين هستند كه قدرت اسرائيل را در منطقه افزايش دهند و 11 سپتامبر را يك بهانه خوب براي رسيدن به اهداف خود تعيين كردند.

وي با اشاره به حمله امريكا به كشور عراق گفت: امريكايي‌ها در حالي كه مي‌دانستند كشور عراق سلاح هسته‌اي ندارد به اين كشور حمله كردند؛ چراكه طرح بوش فريب افكار عمومي بود تا فتنه‌اي را در كل منطقه با جنگ عراق ايجاد كند و اين فتنه جنگ شيعه و سني بود كه به راه افتاد و برخي آقايان در منطقه با سخنراني‌هاي خود اين امر را گسترش دادند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: در جنگ تحميلي آمريكائي‌ها، صدام را با وسوسه‌هاي خود براي حمله به ايران تحريك كردند و هم صدام و هم كشورهايي كه به وي بمب‌هاي شيميايي و موشك‌هاي دوربرد مي‌دادند شكست خوردند و اينجاست كه عظمت و بزرگي شهدا واضح مي‌شود.



*آمريكا به دنبال مشوه جلوه دادن شرايط داخلي ايران است



لاريجاني با اشاره به هدف امريكا در حمله به عراق گفت: آنها به دنبال اين بودند كه در عراق برج دموكراسي درست كنند تا اين برج در كشورهاي منطقه سايه بيندازد و بعدش به ايران حمله كنند و با ايجاد فشار و خرابكاري ايران را تضعيف كنند اما شاهد بوديم كه سيستم اطلاعاتي قوي ما اين خرابكاري‌ها را مشاهده و آنها را به خوبي مهار كرد و امريكا در اين مرحله نيز بار ديگر به بن‌بست رسيد.

وي با اشاره به اينكه امريكا به دنبال يك ماجراجويي جديد در منطقه است، گفت: ما شواهدي را داريم كه نشان مي‌دهد كه امريكا و اسرائيل به دنبال يك ماجراجويي اما با قيافه‌اي نرم در منطقه است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: امريكايي‌ها اعلام كردند كه بر مسائل اقتصادي ايران فشار وارد مي‌كنيم و حتي گفته‌اند افراد زيادي در ايران هستند كه از حكومت ايران ناراضي‌اند و دشمنان با طرح چنين مباحثي مي‌خواهند شرايط داخلي را مشوه جلوه دهند تا به زورگويي‌هاي خود ادامه دهند.

لاريجاني در ادامه تصريح كرد: اگر آنها چنين برنامه‌اي براي ايران دارند دوستداران انقلاب و مسئولان سه قوه بايد تلاش كنند و وقت خود را صرف مسائل خرد نكنند تا بر مسائل مهم اقتصادي كشور متمركز شوند و دولت و مجلس بايد در مسائل اقتصادي هم نظر باشد چرا كه امريكا تلاش مي‌كند تا دولت ايران در مسئله اقتصادي موفق نباشد.

وي با بيان اينكه براي سربلندي بايد به مسائل اقتصادي مردم توجه كنيم گفت: اگر امروز خواهان سربلندي ايران و ملت آن هستيم بايد براي بهبود مسائل اقتصادي كشور تلاش كنيم و لذا مجلس تمام تمركز خود را بر مسائل اقتصادي گذاشته است و بارها اعلام كرده‌ايم كه از طرح‌هايي كه به بهبود وضعيت اقتصادي كشور كمك مي‌كند حمايت مي‌كنيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه دشمن به دنبال سياه‌نمايي در كشور است گفت: دوستان انقلاب نبايد بر سر مسائل كوچك به جان هم بيفتند و لذا بايد در مقابل بيگانگان بسيار سخت باشيم و با دوستان انقلاب با مهرباني برخورد كنيم.

لاريجاني با اشاره به سياه‌نمايي‌ها بر عليه دولت نهم گفت:‌ اگر دولت نهم سفر استاني برود به آن اشكال وارد مي‌كنند و اگر هم نرود باز هم به آن ايراد مي‌گيرند و اين يك سياه‌نمايي واضح و كامل است و بدانيد كه سفرهاي استاني دولت مطلوب است و بايد قدرداني دولت نهم باشيم.

وي با اشاره به برگزاري همايش 30 سال قانونگزاري و نظارت در مجلس گفت: گاهي سياه‌نمايي‌ها نسبت به دولت است و گاهي نسبت به مجلس و امروز برخي در خصوص همايش 30 سال قانونگزاري توهم دارند و سياه‌نمايي مي‌كنند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: مسوولان سر هر چيز نبايد اختلاف ايجاد كرد و بايد گذشت داشت و بايد به فتنه‌هاي دشمن آگاه باشيم و برخلاف آنها حركت كنيم.

لاريجاني در خصوص طرح وحدت ملي گفت: اين‌ روزها شاهد اين هستيم كه در خصوص طرح وحدت ملي حرف‌هايي زده مي‌شود اما اين هيچ ارتباطي به دولت ائتلافي ندارد.

وي افزود: دولت ائتلافي هم مي‌تواند خوب باشد و هم مي‌تواند بد باشد اگر از آن براي ساختن كشور استفاده شود خوب است ولي اگر تبديل به دعواهايي شود كه امروز مشاهده مي‌كنيم خوب نيست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بايد بر روي اصول و ارزش‌هاي انقلاب حركت كنيم گفت: حركت بر روي اصول و ارزش‌ها ما را به سعادت مي‌رساند و مقام معظم رهبري پرچم‌دار اين سعادت هستند و كساني كه وحدت ملي را قبول دارند بايد پشت سر ايشان حركت كنند.

وي اظهار داشت: امروز زمينه‌هاي خوبي براي خدمت به مردم فراهم است و مجلس و دولت در خدمت مردم هستند و در اصل آرمان‌هاي انقلاب و خدمت به مردم اين دو قوه مصمم هستند.



*آمريكا نمي‌خواهد دولت در مسئله اقتصادي موفق باشد



رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه امريكا به دنبال يك ماجراجويي جديد در منطقه است، گفت: ما شواهدي را داريم كه نشان مي‌دهد كه امريكا و اسرائيل به دنبال يك ماجراجويي اما با قيافه‌اي نرم در منطقه است.

لاريجاني اظهار داشت: امريكايي‌ها اعلام كردند كه بر مسائل اقتصادي ايران فشار وارد مي‌كنيم و حتي گفته‌اند افراد زيادي در ايران هستند كه از حكومت ايران ناراضي‌اند و دشمنان با طرح چنين مباحثي مي‌خواهند شرايط داخلي را مشوش جلوه دهند تا به زورگويي‌هاي خود ادامه دهند.

وي در ادامه تصريح كرد: اگر آنها چنين برنامه‌اي براي ايران دارند دوستداران انقلاب و مسئولان قوا بايد تلاش كنند و وقت خود را صرف مسائل خرد نكنند تا بر مسائل مهم اقتصادي كشور متمركز شود و دولت و مجلس بايد در مسائل اقتصادي هم نظر باشد چرا كه امريكا تلاش مي‌كند تا دولت ايران در مسئله ايران موفق نباشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه براي سربلندي بايد به مسائل اقتصادي مردم توجه كنيم گفت: اگر امروز خواهان سربلندي ايران و ملت آن هستيم بايد براي بهبود مسائل اقتصادي كشور تلاش كنيم و لذا مجلس تمام تمركز خود را بر مسائل اقتصادي گذاشته است و بارها اعلام كرده‌ايم كه از طرح‌هايي كه به بهبود وضعيت اقتصادي كشور كمك مي‌كند حمايت مي‌كنيم.

لاريجاني با بيان اينكه دشمن به دنبال سياه‌نمايي در كشور است گفت: دوستان انقلاب نبايد بر سر مسائل كوچك به جان هم بيفتند و لذا بايد در مقابل بيگانگان بسيار سخت باشيم و با دوستان انقلاب با مهرباني برخورد كنيم.

وي با اشاره به سياه‌نمايي‌ها بر عليه دولت نهم گفت:‌ اگر دولت نهم سفر استاني برود به آن اشكال وارد مي‌كنند و اگر هم نرود باز هم به آن ايراد مي‌گيرند و اين يك سياه‌نمايي واضح و كامل است و بدانيد كه سفرهاي استاني دولت مطلوب است و بايد قدرداني دولت نهم باشيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برگزاري همايش 30 سال قانونگزاري و نظارت در مجلس گفت: گاهي سياه‌نمايي‌ها نسبت به دولت است و گاهي نسبت به مجلس و امروز برخي در خصوص همايش 30 سال قانونگزاري توهم دارند و سياه‌نمايي مي‌كنند.

لاريجاني افزود: مسئولان سر هر چيز نبايد اختلاف ايجاد كرد و بايد گذشت داشت و بايد به فتنه‌هاي دشمن آگاه باشيم و برخلاف آنها حركت كنيم.

وي در خصوص طرح وحدت ملي در كشور گفت: اين‌ روزها شاهد اين هستيم كه در خصوص طرح وحدت ملي حرف‌هايي زده مي‌شود اما اين هيچ ارتباطي به دولت ائتلافي ندارد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: دولت ائتلافي هم مي‌تواند خوب و هم مي‌تواند بد باشد اگر از آن براي ساختن كشور استفاده شود خوب است ولي اگر تبديل به دعواهايي شود كه امروز مشاهده مي‌كنيم خوب دولت ائتلافي چيز خوبي نيست.

لاريجاني با بيان اينكه بايد بر روي اصول و ارزش‌هاي انقلاب حركت كنيم گفت: حركت بر روي اصول و ارزش‌ها ما را به سعادت مي‌رساند و مقام معظم رهبري پرچم‌دار اين سعادت هستند و كساني كه وحدت ملي را قبول دارند بايد پشت سر ايشان حركت كنند.

وي اظهار داشت: امروز زمينه‌هاي خوبي براي خدمت به مردم فراهم است و مجلس و دولت در خدمت مردم هستند و در اصل آرمان‌هاي انقلاب و خدمت به مردم اين دو قوه مصمم هستند.